KAKO RODITELJI MOGU POMOĆI DJECI U USVAJANJU VJEŠTINE ČITANJA
- POTICANJEM djeteta na SVAKODNEVNO GLASNO ČITANJE nepoznatog teksta, u početku desetak minuta, a kasnije sve duže uz kontrolu točnosti izgovorenih riječi (pripaziti na mogućnost izmišljanja i čitanja napamet)
- ISPRAVLJANJE GREŠAKA DJETETU TEK NAKON ZAVRŠENOG ČITANJA, jer se u protivnom stalnim prekidanjem dijete dekoncentrira i pruža mu se poruka da to što radi ne valja.
- PAŽLJIVIM ODABIROM MATERIJALA za čitanje (ono što odraslima izgleda lako i jednostavno djeci to uopće nije tako)
- ODABIRANJEM TEKSTOVA S VEĆIM TISKOM SLOVA i djeci zanimljivim sadržajem.
- ISKORIŠTAVANJE INTERESA DJETETA ZA ODREĐENE TEME. Ako je tekst koji dajemo djetetu za čitanje, njemu privlačan i zanimljiv, ono će možda i uz napor kojeg neće biti svjestan, to uspješno savladati te će se u njegovoj svijesti stvoriti veza između čitanja i zadovoljstva.
- UPUĆIVANJEM NA PRAĆENJE RETKA PRSTOM ILI KORIŠTENJE VIZUALNOG POKAZIVAČA koji se drži ispod teksta i ravnomjerno pomiče, ukoliko dijete ima poteškoća s praćenjem teksta.
- OBJAŠNJAVANJEM djetetu NEPOZNATIH RIJEČI i upućivanjem da uvijek traži objašnjenje kako bi potpuno razumjelo ono što čita.
Čitanje se može poticati i :
- ZAJEDNIČKIM ČITANJEM RODITELJA I DJETETA – roditelj i dijete se izmjenjuju u čitanju
- NAVIKAVANJEM DJETETA NA ODLAZAK U DJEČJU KNJIŽNICU I KNJIŽARU u potrazi za novim i zanimljivim knjigama.
- RAZVIJANJEM BRIGE O KNJIZI I ČUVANJU KNJIGA
- DARIVANJEM KNJIGA
- OSIGURATI PRIMJERENE KNJIGE – slikovnice , knjige za djecu i držati ih u dječjoj sobi.
NJEGOVANJE NAVIKE ČITANJA u obitelji i razvijanje doživljaja vrijednosti čitanja kao izvora znanja i zadovoljstva