KAKO RODITELJI MOGU POMOĆI DJECI U USVAJANJU VJEŠTINE ČITANJA

  1. POTICANJEM djeteta na SVAKODNEVNO GLASNO ČITANJE  nepoznatog teksta, u početku desetak minuta, a kasnije sve duže uz kontrolu točnosti izgovorenih riječi (pripaziti na mogućnost izmišljanja i čitanja napamet)
  2. ISPRAVLJANJE GREŠAKA DJETETU TEK NAKON ZAVRŠENOG ČITANJA,  jer se u protivnom stalnim prekidanjem dijete dekoncentrira i pruža mu se poruka da to što radi ne valja.
  3. PAŽLJIVIM ODABIROM MATERIJALA za čitanje (ono što odraslima izgleda lako i jednostavno djeci to uopće nije tako)
  4. ODABIRANJEM TEKSTOVA S VEĆIM TISKOM SLOVA i djeci zanimljivim sadržajem.
  5. ISKORIŠTAVANJE INTERESA DJETETA ZA ODREĐENE TEME. Ako je tekst koji dajemo djetetu za čitanje, njemu privlačan i zanimljiv, ono će možda i uz napor kojeg neće biti svjestan, to uspješno savladati te će se u njegovoj svijesti stvoriti veza između čitanja i zadovoljstva.
  6. UPUĆIVANJEM NA PRAĆENJE RETKA PRSTOM ILI KORIŠTENJE VIZUALNOG POKAZIVAČA koji se drži ispod teksta i ravnomjerno pomiče, ukoliko dijete ima poteškoća s praćenjem teksta.
  7. OBJAŠNJAVANJEM  djetetu  NEPOZNATIH RIJEČI  i upućivanjem da uvijek traži objašnjenje kako bi potpuno razumjelo ono što čita.

Čitanje se može poticati i :

  • ZAJEDNIČKIM ČITANJEM RODITELJA I DJETETA – roditelj i dijete se izmjenjuju u čitanju
  • NAVIKAVANJEM DJETETA NA ODLAZAK U DJEČJU KNJIŽNICU I KNJIŽARU u potrazi za novim i zanimljivim knjigama.
  • RAZVIJANJEM BRIGE O KNJIZI I ČUVANJU KNJIGA
  • DARIVANJEM KNJIGA
  • OSIGURATI PRIMJERENE KNJIGE – slikovnice , knjige za djecu i držati ih u dječjoj sobi.

NJEGOVANJE NAVIKE ČITANJA u obitelji  i razvijanje doživljaja vrijednosti čitanja kao izvora znanja i zadovoljstva

UPIS U ŠKOLU

Polazak djeteta u prvi razred

Prvi rezred – prezentacija

Korak u peti razred

Skip to content